Veelgestelde vragen over diensten, kantine en park
Op deze pagina vind je antwoorden op de meest voorkomende vragen van onze leden en bezoekers. We werken deze informatie regelmatig bij om je zo goed mogelijk van dienst te zijn.
Staat jouw vraag er niet tussen?
Door jouw vragen te beantwoorden helpen we ook andere leden op deze pagina! Neem contact op met ons op via [email protected].
Diensten (verplichtingen)
Waarom moet ik diensten doen?
Bij onze vereniging hoort het doen van diensten bij je lidmaatschap. Samen zorgen we ervoor dat we gezellig een drankje kunnen doen in het clubhuis en dat het park er netjes uitziet. Niemand krijgt betaald, we doen dit echt met elkaar. We zijn een vereniging van en voor de leden.
Kan ik mijn diensten afkopen?
Nee, dat is niet mogelijk. We hebben veel verschillende diensten, zoals in de kantine helpen, het park onderhouden of helpen bij evenementen. Er is genoeg keuze en we doen het samen.
Hoeveel diensten moet ik per jaar doen?
- 1 - Daglid tennis & padel
- 3 - Senior tennis & padel
- 3 - Student tennis & padel
- 2 - Tennis : junior 12 t/m 17 jaar (parkdienst)
- 1 - Tennis: junior t/m 11 jaar (vervuld door ouder of verzorger)
Mijn kind speelt hier, welke dienst moet hij/zij doen?
De bedoeling is dat jij als ouder/verzorger de dienst doet. Als je kind tussen de 12 en 17 jaar is, mag hij/zij wel meehelpen met een parkdienst.
Moet ik een certificaat halen voor het draaien van bardienst?
Ja, als je een bardienst wilt draaien, moet je het IVA-certificaat behaald hebben. Stuur een kopie van je certificaat naar de kantinecommissie.
Waarom is een IVA-certificaat verplicht voor bardiensten?
Volgens de Drank- en Horecawet is onze vereniging verplicht om iemand achter de bar te hebben staan met een IVA-certificaat (Instructie Verantwoord Alcohol schenken). Dit certificaat is verplicht voor ieder lid dat bardienst draait. Het is eenmalig, gratis en online te behalen via http://www.nocnsf.nl/iva (duurt ongeveer 15-20 minuten). Na het behalen stuur je het certificaat naar [email protected]. De vereniging bewaart het certificaat. Het niet hebben van dit certificaat kan leiden tot een boete voor de vereniging. Als je het certificaat al eerder hebt behaald en naar de barcommissie hebt gestuurd, is dat voldoende.
Mag iemand anders mijn dienst doen?
Ja, dat mag als diegene ook lid is van de vereniging. Gaat het om een kantinedienst? Let er dan op dat die persoon een IVA-certificaat heeft. Het handigst is om het even te melden via [email protected].
Wanneer moet ik mijn diensten inplannen?
Plan je verplichte dienst(en) uiterlijk op 31 januari in. Ben je later lid geworden? Dan plan je je dienst(en) binnen 4 weken na je lidmaatschap in, voor het lopende kalenderjaar.
Hoe kan ik een dienst inplannen?
Via deze website (rechtsboven Mijn KNLTB.Club) of via de KNLTB Club app. Klik onderaan op 'Club/Home' en dan bovenaan op 'Diensten'. Daar zie je welke diensten beschikbaar zijn. We proberen er altijd duidelijk bij te zetten wat de dienst inhoudt.
Sta ik alleen bij een dienst?
Nee, het is de bedoeling dat je altijd met minimaal twee personen bent.
Wat is de boete als ik niet kom opdagen of mijn dienst niet inplan?
De boete voor het niet komen opdagen of het niet inplannen van je diensten binnen het jaar bedraagt €60,00 per dienst.
Wat zijn de gevolgen voor mijn lidmaatschap wanneer ik mijn diensten niet doe?
Wanneer je niet komt opdagen voor je dienst of deze niet inplant, kan het bestuur in overleg besluiten je lidmaatschap te beëindigen.
Kantine & park
Hoe krijg ik toegang tot het park en de kantine?
Toegang tot het park en de kantine gaat met een toegangspas. Elk lid krijgt deze bij aanvang van het lidmaatschap.
Wat moet ik doen als ik mijn toegangspas kwijt ben?
Als je je pas kwijt bent, moet je dit zo snel mogelijk melden via een e-mail naar [email protected]. De pas moet dan gedeactiveerd worden.
Wat kost een nieuwe toegangspas?
Voor het opnieuw aanvragen van een verloren toegangspas worden kosten berekend. Deze kosten bedragen €10,00.
Hoe kan ik betalen in het clubhuis?
In het clubhuis kun je alleen met je pinpas betalen.
Ik heb voor het eerst bardienst, kan iemand me helpen?
Ja zeker! Stuur op tijd een mail naar [email protected] dat het je eerste keer is. Dan neemt iemand van tevoren contact met je op.
Waarom heb ik een IVA-certificaat nodig voor bardienst?
De overheid verplicht ons als vereniging om dit te hebben. Met dit certificaat laat je zien dat je op een verantwoorde manier alcohol schenkt.
Wat moet ik doen als ik kantinedienst heb?
Bij de kassa ligt een map met uitleg. Als het druk is, ben je vooral bezig met drankjes inschenken, afruimen en schoonmaken. Soms maak je ook een tosti of bakt friet. Bij evenementen is er een aparte keukendienst. Als het rustig is, kun je bijvoorbeeld de kantine vegen. In de map staat ook wat je moet doen als je klaar bent.
Wat is een parkdienst?
Bij een parkdienst help je met het onderhouden van het park. Denk aan schoffelen, harken, onkruid weghalen (ook tussen de tegels), de heg knippen, het park vegen, planten zetten, bladeren blazen, enzovoort.
Waarom is er een parkdienst?
We willen graag dat ons park er goed uitziet. Dat doen we samen, want we hebben geen tuinman of bedrijf die dit voor ons doet. De diensten zorgen er ook voor dat er verschillende soorten taken zijn waaruit je kunt kiezen.
Ben ik alleen bij een parkdienst?
Nee, je bent nooit alleen. Er zijn altijd andere leden en een coördinator aanwezig.
Is het gereedschap aanwezig voor de parkdienst?
Ja, de coördinator zal altijd aangeven welk gereedschap je kunt gebruiken.
Het regent, gaat de parkdienst dan door?
Ja, in principe wel. Als het niet doorgaat, krijg je een bericht via het systeem of neemt de parkcoördinator contact met je op.
Ik heb nog vragen over de parkdienst, wie kan me helpen?
Je kunt altijd een mail sturen naar [email protected].
Hoe schrijf ik me uit voor een activiteit of evenement?
Je kunt je alleen uitschrijven voor een activiteit of evenement door een mail te sturen naar [email protected]. Dit is omdat de organisatie rekening houdt met het aantal vrijwilligers dat zich heeft opgegeven.`